ul. Sowia 10, 62-080 Tarnowo Podgórne

tel.+48 61 81 66 600, fax +48 61 81 66 700

e-mail: info@schattdecor.pl

Zakład w Głuchołazach
ul. gen. Andersa 1, 48-340 Głuchołazy
tel. +48 77 40 85 500, fax +48 77 40 85 505

www.schattdecor.pl

instagram: @schattdecorgroup

O firmie

W trakcie ostatnich lat Schattdecor z klasycznej drukarni wklęsłodrukowej stał się szeroko pojętym specjalistą w zakresie powierzchni dekoracyjnych. Dostarczamy do branży drzewnej i meblarskiej zadrukowane papiery dekoracyjne, folie finish i filmy melaminowe. Przerabiamy rocznie ponad 2,5 miliarda metrów kwadratowych papieru.
Schattdecor to 2550 współpracowników, 27 nacji, 1 zespół

Od momentu powstania firmy w roku 1985 możemy mówić o jej ciągłym wzroście i rozwoju. Jesteśmy dumni z naszych 18 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Obok naszej centrali w Niemczech, mamy nasze siedziby w Polsce, w Szwajcarii, we Włoszech, Rosji, Chinach, Brazylii, w Turcji oraz w USA oraz Malezji. Dzięki wykwalifikowanym pracownikom osiągamy obrót roczny w wysokości około 750 milionów Euro.

Na polskim rynku firma Schattdecor działa od roku 1993. Centrala Schattdecor Sp. z o.o. mieści się w Tarnowie Podgórnym. Drugi zakład zlokalizowany jest w Głuchołazach koło Nysy.


Firmę Schattdecor po dziś dzień wyróżnia indywidualizm, pasja, konsekwentna praca i wizjonerskie myślenie.
Nasi klienci doceniają jakość naszych produktów oraz poradę w zakresie aktualnych trendów i wzornictwa. Wypadkową naszych analiz wzorniczych są innowacyjne produkty. Nasi klienci z branży drzewnej i meblowej mogą wybierać pomiędzy zadrukowanymi papierami dekoracyjnymi, foliami i filmami melaminowymi z bogatej kolekcji wzorów drewnopodobnych, kamieniopodobnych i fantazyjnych. Analizujemy przy tym zarówno globalne trendy jak i indywidualne potrzeby naszych klientów. Nasze produkty powstają przy zastosowaniu metody wklęsłodruku oraz w procesie zadruku cyfrowego.

Firma Schattdecor swoją kulturę przedsiębiorstwa wyraziła w Filozofii firmy. Jej autorami byli sami pracownicy, którzy pod koniec lat 90-tych spisali to, co uważają za ważne i godne ochrony w swojej firmie. Tak powstała Filozofia, którą przetłumaczono na osiem języków używanych we wszystkich zakładach grupy i jest ona aktualna do dziś.

Od lewej: Prezes Zarządu Grupy Schattdecor Roland Auer i założyciel firmy Walter Schatt

PRODUKTY

One source. Unlimited solutions. Jedno źródło, wiele możliwości.
Jako ekspert w zakresie szeroko pojętych powierzchni dekoracyjnych, oferujemy szerokie spektrum produktów zindywidualizowanych – w wysokiej jakości i w zgodzie z aktualnymi trendami, począwszy od tradycyjnego zadruku imitującego naturę, poprzez powierzchnie impregnowane, a skończywszy na gotowych do dalszej obróbki foliach finish. W ofercie jest ponad 1500 wzorów dostępnych w różnych wybarwieniach. Dysponujemy również szeroką ofertą wzorów jednobarwnych tzw. uni.

Zapraszamy do obejrzenia filmu, który wyjaśnia jak powstaje dekor.

W ramach grupy produktowej Printed Surfaces, Schattdecor oferuje zadrukowane papiery dekoracyjne, które znajdują zastosowanie w branży drzewnej i płytowej. Wytwarzane są one w procesie wklęsłodruku lub zadruku cyfrowego i można je uszlachetnić zarówno do powierzchni impregnowanej, jak i foliowanej.

Bazując na zadrukowanym albo niezadrukowanym papierze dekoracyjnym oferujemy naszym odbiorcom pod nazwą Impregnated Surfaces by Schattdecor zaimpregnowany papier dekoracyjny do dalszej obróbki przez producentów z branży drzewnej. W rezultacie powstają powierzchnie meblowe o wysokiej jakości, blaty robocze, elementy wyposażenia wnętrz oraz podłogi.

W obszarze Finished Surfaces by Schattdecor oferujemy uszlachetnione powierzchnie, które umożliwiają indywidualne kreowanie wnętrza i doskonale nadają się do bezpośredniej obróbki przez producentów mebli, podłóg czy kamperów.

Design & Trendy

Różnorodność stylów życia, zmiany demograficzne, cyfryzacja i świadome obchodzenie się z zasobami naturalnymi – wszystko to wpływa na indywidualizację wnętrz. Koniecznym stało się poszukiwanie nowych rozwiązań. W naszej książce trendowej przedstawiamy nowe tematy, opisujące różne preferencje i style życia konsumentów na całym świecie. Międzynarodowy zespół designerów z Schattdecor stawia prognozy trendowe w oparciu o najważniejsze tendencje w designie wnętrzarskim i ilustruje je nowymi propozycjami wzorniczymi.
Mówimy językiem designu!

Pobierz nasz TRENDBOOK 2020

aktualne trendy 2020

Urbanizacja. Megatrend.

Do roku 2030 ponad 500 miast ma przekroczyć milionowe zaludnienie. Urbanizacja to temat aktualny dziś i w przyszłości. Jest to trend, który z jednej strony dotyczy rozrastających się bardzo szybko metropolii na całym świecie, a z drugiej strony wiąże się z rozbudową infrastruktury na terenach wiejskich. W krajach zachodnich chodzi przede wszystkim o optymalizację istniejącej struktury miejskiej w celu poprawy jakości życia. Europa przygląda się rozwojowi azjatyckich metropolii, co niewątpliwie wpłynie również na ukierunkowanie rozwoju społecznego.
Tendencja jest bardzo wyraźna: na całym świecie ludzie migrują do dużych aglomeracji i na tereny im przyległe. Miasta były i pozostają siłą napędową trendów, innowacji, cyfryzacji i komunikacji. Wszystko to przyciąga dobrze wykształconych młodych ludzi, rodziny, a także zwiększające się grono osób starszych. Magnesem dla nich są atrakcyjne miejsca pracy, doskonała infrastruktura i różnorodne możliwości rozwoju oraz kształcenia.
Osoby preferujące styl miejski, mają wysokie wymagania wobec swoich przyszłych miejsc zamieszkania czy pracy. Ważna dla nich jest ochrona środowiska, zdrowy tryb życia, a także miejskie tereny zielone i kreatywne miejskie środowisko. Dążą oni do kreowania nowych wspólnot, ciekawych miejsc pracy i odpoczynku oraz do bezpieczeństwa gospodarczego.
Obecnie polepszenie jakości życia w miastach stało się już globalnym celem. Nowe wzorce architektoniczne, rozwiązania transportowe i nowoczesne formy wspólnoty oraz sieci kontaktów prowadzą do wypracowania niekonwencjonalnych rozwiązań dla optymalnej przestrzeni życiowej. Istotne znaczenie ma przy tym kontekst społeczny. Można wyodrębnić trzy strefy aktywności życiowej: First Place, Second Place i Third Place.
Jakie trendy są z nimi powiązane i jakie mogą przybrać one formy – o tym traktuje nasza nowa książka trendowa.
Claudia Küchen
Dyrektor designu, marketingu & komunikacji

Styl miejski: przyszłościowe obszary aktywności

„First Place” to miejsce zamieszkania, dom. Oaza, gdzie można odciąć się od świata zewnętrznego i cieszyć życiem prywatnym. Ze względu na braki mieszkaniowe i rosnące ceny powierzchni, potrzebne są w tym obszarze nowe, kreatywne rozwiązania.
„Second Place” to miejsce pracy, szkoła czy uczelnia. W czasach bardzo dynamicznych zmian na rynku pracy pojawiła się potrzeba tworzenia niekonwencjonalnych pomieszczeń spełniających funkcję miejsca pracy.
„Third Place” to miejsca spotkań o charakterze publicznym. Mogą to być place miejskie, lotniska, dworce a także sklepy, restauracje czy bary. Będą one w przyszłości odgrywać bardzo ważną rolę w budowaniu jakości życia. Granice pomiędzy tymi trzema obszarami mogą być bardzo płynne. Nowe technologie komunikacyjne umożliwiają np. pracę w miejscu zamieszkania czy też zorganizowanie formalnego spotkania w miejskiej kawiarni.

FIRST PLACE

#SkinnyHouse #Coliving #PrivateSpaces

Skinny Houses

Maksymalna jakość życia. Mały metraż.

„Nasza mała rodzina spełniła swoje marzenie o własnym czterech ścianach w centrum naszego ulubionego miasta. Od kilku miesięcy mieszkamy w nietypowo wąskim domu tzw. Skinny House, z atrium, przez które wpada do wnętrza światło dzienne. Czy mamy szansę na większy metraż? Braki mieszkaniowe i rosnące w zastraszającym tempie ceny nieruchomości sprawiają, że jest to nierealne. Dla nas jednak taka forma mieszkania jaką posiadamy jest jak najbardziej odpowiednia: na niewielkiej powierzchni udało nam się stworzyć własny dom – perfekcyjne, przytulne miejsce, które do nas pasuje! Ograniczamy się do tego, co niezbędne i mamy więcej czasu dla siebie – to bezcenna wartość!”

Skinny Houses.

Skinny Houses, funkcjonujące w wąskiej zabudowie, są bardzo wygodne. Ich mieszkańcy cenią sobie bliskość, tworzą przytulne miejsca odosobnienia na różnych poziomach i dbają o atmosferę wnętrz. Mniejsza powierzchnia to także mniejsze wydatki i więcej wolnego czasu. Funkcja mieszkalna jest taka sama jak przy pełnometrażowym domu w centrum miasta. Rozbudowa aglomeracji powoduje coraz większą popularność Skinny Houses.

 

Jakość życia.


Koncentracja na rzeczach niezbędnych prowadzi do porządku i oszczędności czasu. Czasu na ciekawe przedsięwzięcia, czasu dla drugiego człowieka. Życie w Skinny House wymaga odpowiedniego rozplanowania przestrzeni oraz dobrego zaprojektowania wnętrza. Proste linie, indywidualne akcesoria, funkcjonalne meble to typowe elementy takiego mieszkania.

Cudowne schowki.

Skinny Houses to domy o przyjaznej atmosferze, bardzo wygodne, nieprzepełnione i harmonijne. Ale jak urządzić wąskie pomieszczenia, zagospodarować półpiętra i skosy? Dzięki inteligentnym, minimalistycznym rozwiązaniom udaje się uzyskać z trudnych architektonicznie domów to, co najlepsze. Skrojone na miarę szafki wykorzystają nawet najmniejszą przestrzeń, a co więcej zagwarantują harmonijny wygląd wnętrza.

Materiały i kolorystyka.


Przytulny styl w Skinny House podkreślany jest przez jasne, ciepłe kolory drewna i naturalną kolorystykę materiałów. Kamienie, beton i metal łączą się z dekorami jednobarwnymi i drewnopodobnymi. Lustra i okna optycznie powiększają, a jasna kolorystyka daje wrażenie większej przestrzeni w wąskich pomieszczeniach.

Coliving

Chen Xu, Shanghai
„Jako pracownik firmy informatycznej często pracuję nad projektami, które realizowane są w różnych miastach. „Coliving” czyli wspólne mieszkanie to doskonale rozwiazanie dla tych, którzy często muszą się przeprowadzać, ale chcą zawsze mieszkać w nowoczesnych i wygodnych mieszkaniach. Korzystając z tej formy, nie muszę martwić się o firmę przeprowadzkową, samochód do transportu czy nowe meble. Mieszkam we wspólnocie mieszkaniowej, gdzie mam możliwość wymienienia się doświadczeniami, zarówno o charakterze prywatnym jak i zawodowym, z interesującymi ludźmi. Mam oczywiście możliwość skorzystania ze strefy prywatnej, dedykowanej tylko mojej osobie, ale nowoczesne pomieszczenia do użytku wspólnego umożliwiają mi integrację z innymi współmieszkańcami”.

Coworking spotyka Coliving.

Coliving to nowa forma wspólnoty mieszkaniowej dla osób, które nie są związane zawodowo z jednym miejscem pracy. Taka formuła mieszkania gwarantuje czasowo dach nad głową i to w nowoczesnej formie. Coliving to rozwiązanie dla osób kreatywnych, startupów i miejskich nomadów, którzy nie przywiązują się do miejsca i chętnie korzystają z elastycznego najmu. Funkcjonalne, dobrze wyposażone mieszkania gwarantują im egzystencję bez materialnego balastu. Wspólnota mieszkańców, wzajemnie się wspierających i dzielących się podobnymi doświadczeniami, spotyka się w pomieszczeniach wspólnych. To tutaj można się nawzajem inspirować i wymieniać informacjami. Coliving to forma współmieszkania, która jest na miarę współczesnych czasów i wpisuje się w aktualne potrzeby społeczeństwa i rynku pracy.

Komfort i styl życia.

Także czas wolny podlega innym regułom i jest spędzany wspólnie. Coliving łączy życie zawodowe z prywatnym. Kolejny plus: w czasach cyfrowego odosobnienia mieszkańcy wspólnoty nigdy nie czują się samotni. Spędzają czas w urządzonych w zgodzie z aktualnymi trendami pomieszczeniach wspólnych jak nowoczesne kuchnie, sale fitness, miejsca pracy biurowej czy tarasy dachowe. Rosnące czynsze wynajmu regularnych mieszkań i braki mieszkaniowe w miastach sprawiają, że taka forma mieszkania staje się coraz bardziej popularna. Kompletne umeblowanie, wyposażone w bezprzewodowy internet, z serwisem sprzątającym czy ochroną – to kolejne atuty. Dzięki nim możliwa jest duża oszczędność czasu, który współmieszkańcy mogą zainwestować w pracę czy po prostu mile spędzony czas wolny.

 

Centralne miejsce spotkań.

Centralnym punktem spotkań, służącym to wymiany doświadczeń i do organizacji imprez jest kuchnia. To tutaj można wspólnie zjeść, pożartować i popracować. Poprzez swoją wielofunkcyjność i przestronność przeistacza się ona też w miejsce przechowywania i może zmieniać funkcje. W projekcie wnętrz używane są nowoczesne, łatwe w utrzymaniu czystości materiały. Poprzez funkcjonalne urządzenia dopasowuje się ona do potrzeb użytkowników.

Materiały i kolorystyka.


W wyposażeniu wnętrza stosowane są kamienie, naturalne w wyrazie struktury drewnopodobne, metale, często wielkoformatowe. Bardzo popularne są powierzchnie matowe odporne na zabrudzenia i odciski palców. Idealne do nowoczesnych wnętrz użytkowych!


SECOND PLACES

#Coworking #Officehome #Work-spaces

„ Jako zarządzająca młodą agencją w centrum miasta cieszę się z rozwoju firmy i naszych sukcesów, co pozwala nam powiększać i motywować nasz zespół. Często w naszych projektach korzystamy z usług freelancerów i startupów. Coraz częściej brakuje nam przestrzeni w biurze do kreatywnej pracy. Długoterminowy wynajem oznacza wysokie koszty i ryzyko, a dla nas liczy się elastyczność. Rozwiązaniem są atrakcyjne, korzystne cenowo miejsca pracy wspólnej Coworking Spaces bazujące na zintegrowanej infrastrukturze – dopasowanej do potrzeb i sprzyjającej kreatywnej pracy, o niezobowiązującym charakterze. Jest to nowoczesna formuła, umożliwiająca organizację eventów, warsztatów i innych spotkań z udziałem kolegów z pracy, freelancerów czy klientów i budowanie na tej drodze sieci kontaktów. Wierzę, że przed nami dobra przyszłość.”

Zmiany na rynku pracy.


Miejsca pracy wspólnej Coworking Spaces to idealny sposób organizacji wszechstronnej i rozbudzającej kreatywność przestrzeni biurowej. Szczególnie popularne są one wśród młodych startupów i osób kreatywnych. Przykładają oni dużą wagę nie tylko do pracy z innymi nad innowacyjnymi projektami, ale przede wszystkim zależy im na budowaniu sieci kontaktów. Ze względu na malejącą ofertę na rynku nieruchomości w aglomeracjach miejskich i rosnące ceny powierzchni mieszkaniowych, Coworking trafia także w zapotrzebowanie firm i freelancerów. Te „Second Places” to dodatkowe miejsca dedykowane spotkaniom i warsztatom.

Coworking Spaces. Wielofunkcyjność.

Coworking Spaces oferują miejsca pracy, w których można cieszyć się ciszą i koncentrować na pracy, nie będąc rozpraszanym przez rozmowy telefoniczne czy dyskusje prowadzone przez innych. Osoby komunikatywne, szukające kontaktów i wymiany informacji, mogą spotkać się w małych grupach w przyjaznej atmosferze, co umożliwia im kreatywną pracę. Wnętrza zaprojektowane zostały z myślą o wszechstronnym zastosowaniu pomieszczeń o charakterze kawiarni, strefy wypoczynku i biura. Miejsca te dopasowuje się do potrzeb użytkownika.

Officehome zamiast Homeoffice.


Razem zamiast w pojedynkę: Officehome zamiast Homeoffice. Dom w biurze czyli Officehome to kreatywna przestrzeń pracy. Kluczowym meblem w tym pomieszczeniu jest stół, ułatwiający efektywną komunikację. Takie miejsce sprzyja wielorakim interpretacjom i powstawaniu niekonwencjonalnych rozwiązań, które cechuje pełna elastyczność. Inspirujące spotkania mogą odbywać się też na podwieszanych u sufitu huśtawkach. Tego typu oryginalne rozwiązania rozwijają kreatywność. Biurka dostosowane są do nowoczesnych metod pracy. Posiadają one rozwiązania pozwalające na bezprzewodowe ładowanie telefonu, czy zintegrowane gniazda.

Materiały i kolorystyka.

Coworking Spaces są przytulne i wyposażone w funkcjonalne, praktyczne urządzenia – nie brakuje w nich akcesoriów i ciekawych form meblowych. W strefie pracy i relaksu w formie nisz zastosowanie znajdują materiały zapewniające komfort. Do wnętrza wprowadza się wiele roślinności, dominują jasne, skandynawskie struktury drewna i dodatków.

THIRD PLACES

#eShop #PublicSpaces

„„Często podróżuję po światowych metropoliach, zarówno prywatnie, jak i zawodowo. Podróżowanie jest moją pasją. Od czasu do czasu zdarza się, że spędzam czas oczekując na spotkanie, kolejny lot czy kolejne połączenie. Czy oczekiwanie musi wiązać się ze stresem? Absolutnie nie! Wykorzystuję te momenty na odpoczynek, spokojną pracę albo na kontakty z przyjaciółmi. W miastach pojawiają się coraz częściej doskonale zorganizowane, funkcjonalne miejsca publiczne, wyposażone w nowoczesną technologię.”

Miejsce na „przeczekanie”.

„Third Places” to miejsca służące komunikowaniu się, budowaniu sieci kontaktów i odpoczynkowi. Zlokalizowane są one w miejscach, gdzie najczęściej spędzamy czas oczekując, czyli na dworcach, lotniskach, w poczekalniach, w sieciach handlowych. Takie publiczne miejsca odwiedzane są chętnie przez osoby, które z powodów zawodowych są często w trasie, są otwarte na innych, ciekawe świata i funkcjonują w sieci relacji, powiązań. Chcąc wykorzystać każdą minutę jak najlepiej, chętnie korzystają z miejsc publicznych. W zabieganym, chaotycznym otoczeniu poszukują prywatności. „Third Places” odpowiadają zatem na ich potrzebę zarówno mobilności jak i wyciszenia.

„Nowe” meble.


Długie godziny czekania i to na zużytych siedziskach? Teraz już nie. „Nowe” meble są wygodniejsze, zapewniają komfort i umożliwiają swobodny, krótki relaks w strefie wypoczynku, czy też skoncentrowaną pracę przy wielofunkcyjnych stołach. Parawany oddzielające użytkowników od siebie budują poczucie prywatności oraz redukują poziom hałasu i stresu.

Materiały i kolorystyka.


Meble o charakterze chilloutowym wymagają zastosowania harmonijnej, stonowanej kolorystyki, która umożliwia wyciszenie się i ucieczkę od chaosu dnia codziennego. Jasne struktury drewna w połączeniu z intensywnymi kolorami akcesoriów wprowadzają do wielofunkcyjnego umeblowania ożywienie i świeżość.

E-Shopping: handel meblami w sieci.

„ Zakupy w sieci umożliwiają mi szybkie zapatrzenie się w niezbędne w danym momencie rzeczy, bez straty czasu i energii. Początkowo kupowanie mebli przez internet wydawało mi czymś dziwnym, ale teraz mam do tego systemu pełne zaufanie. Nie muszę już spędzać całej soboty na przeglądaniu mebli w salonie meblowym, ponieważ mam możliwość skorzystać z porad i ofert na Pintereście, Instagramie i tym podobnych platformach, a dzięki konfiguratorowi wnętrz dokonać ostatecznego wyboru. Jeśli mam potrzebę zobaczenia czegoś na żywo, mogę odwiedzić w niedzielę najbliższy pop-up store i przyjrzeć się kolorystyce czy materiałom. Zamówienie składam jednak online. Mogę to zrobić w mojej ulubionej kawiarni za rogiem!

Potencjał. Przyszłość.


Wyposażając wnętrze domu warto korzystać z zasobów Internetu. Poszukiwania ułatwiają nam blogi, Instagram, Pinterest i doskonale zaprojektowane sklepy internetowe sieci handlujących online. Coraz popularniejsze konfiguratory online koncentrują się na indywidualnych rozwiązaniach – kilka kliknięć wystarczy, by dopasować umeblowanie do swoich indywidualnych potrzeb. Większość klientów przekonała się już do takiej formy zakupów. Ilość sklepów online cały czas rośnie.

Aspekt czasu.

Mieszkańcy miast oraz osoby, nie dysponujące czasem czy własnym środkiem transportu w postaci samochodu chętnie i często korzystają z zakupów online. Także rodziny decydują się, z powodu braku czasu, na zakupy w sieci, zamiast czasochłonnych wizyt w salonach meblowych. Czas stał się największym dobrem, z którego należy rozsądnie korzystać. Jest zbyt cenny, by marnować go w sklepie. Decyzje zakupowe poprzedzają poszukiwania w internecie. Pożądany jest dodatkowy serwis w postaci dostawy i montażu!

Pop-up Store. Atuty.

Aby móc podjąć właściwą decyzję klient online ma czasami potrzebę zobaczenia produktu na żywo. Dla takich właśnie odbiorców powstają w miastach pop-up stores, gdzie można obejrzeć realne meble i materiały. Ekstrawagancki wystrój, oferty specjalne i liczne eventy przyciągają miłośników spektakularnych przeżyć i wydarzeń.

Lekkie. Praktyczne. Sprawdzone.

W przypadku sprzedaży online istotny jest prosty montaż mebli, w idealnej sytuacji dostawa złożonego, gotowego mebla lub serwis montażowy. Także w tym przypadku ważny jest bowiem czynnik czasu. Inteligentne, proste systemy składania pozwalają samodzielne zbudować mebel, uprzednio przez siebie skonfigurowany. Nie bez znaczenia przy transporcie i wnoszeniu mebli w mieście jest lekkość materiałów. Meble dostępne w sprzedaży online powinny być łatwe w transporcie, a ich opakowanie nie powinno zajmować dużo miejsca i być przyjazne dla środowiska.

Materiały i kolorystyka.

Konfigurator meblowy umożliwia wprowadzanie indywidualnych rozwiązań. Najważniejszy jednak, podobnie jak w handlu tradycyjnym, jest wygląd mebla. Wymaga to zdefiniowania dopasowanych połączeń: drewna, dekorów jednobarwnych i innych materiałów, które ułatwią decyzję, a zakup mebla stanie się przyjemnością. Inspirujące zdjęcia, wizualizacje 3D oraz modułowość systemów meblowych są kluczowe, aby trafić do różnych miejsc i grup odbiorców.